aquarius élet

Aquarius Élet blogja, az egészséges életmódért, gyermek nevelésről, tudatos életről.

Különböző kultúrákat összekapcsoló közös értékek kutatása

2014. december 07. 10:07 - aquarius élet

intelligent-books-to-read.jpg

Annyira elmerültem ebben a gondolatmenetben, hogy szeretném közkinccsé tenni. Egy komoly kérdést feszeget a szerző, azaz ki vagy mi az Isten:

"Később Istenre került a szó és egyikünk azt mondta: “Én szeretném tudni, hogy ki vagy mi valójában az Isten?” Erre Jézus azt válaszolta: “Úgy hiszem megértem a kérdés indítékát, amelyet te számodra feloldódva szeretnél látni. A sok ellenkező gondolat és ötlet erről az, ami a világot a jelen időben kétségbe vagy zavarba hozza, anélkül hogy felmerülne a kérdés a szó eredete iránt. Isten az alapelv minden mögött ami most létezik. Az alapelv, ami egy dolog mögött áll Szellem, és a Szellem mindenható, mindenütt jelenlévő és mindent tudó. Isten minden jónak, amit körülöttünk láttunk a közvetlen és irányt adó értelmessége. Isten a minket körülvevő minden élet forrása. Isten minden igazi szeretet forrása, amely minden formát összeköt és összetart. Isten a személytelen alapelv. Isten soha nem személyes, kivéve hogy Ő minden egyénnek egy személyes szeretettel gazdag Atya-anya lehet.

Isten nem egy nagy lény, aki valahol a légűrben lakik egy helyen, amit mennyországnak neveznek, ahol egy trónuson ül és az embereket a haláluk után megítéli, mert Isten maga az élet és az élet halhatatlan. Az csak az ember tudatlan elméjében létrejött hibás felfogás, ahol  annyi viszályos helyzet létrejött, melyeket a világon mindenhol körülötted látsz. Isten nem egy bíró vagy király aki a jelenlétét rád erőlteti, vagy egy bíróság elé akar hurcolni téged. Isten egy szeretettel telt Atya és Anya egyúttal, aki ha te Őt közelíted, kitárja karjait és felfog benne téged. Mindegy az, hogy ki, vagy mi vagy, vagy ki voltál. Te az ő fia vagy, bárhogyan is, mikor te őt keresed, mikor te őt őszinte szándékkal és igaz szívvel keresed. Ha te a tékozló fiú vagy aki elhagyta az Atyai házat és most eleged van az élet moslékából amivel a disznókat eteted, akkor az arcodat ismét az Atyai ház felé fordíthatod és biztos lehetsz egy szerető fogadtatásban. Az ünnepi lakoma mindig ott vár rád. Az asztal mindig terítve van, és mikor te visszatérsz, nem vár rád egyik testvéred szemrehányása se, aki már előbb megérkezett.”

Istent mindig láthatod és beszélhetsz vele, éppen úgy mint egy apával, anyával, egy testvérrel vagy egy baráttal. Ő még sokkal közelebb is van mint bármely halandó lehetne. Isten sokkal, becsesebb és igazibb mint a legjobb jó barát. Isten sohase ingerelt, vagy haragos vagy levert. Isten sohase semmisít meg gyerekei vagy teremtései közül egyet se, se nem bántja őket vagy okoz nekik fájdalmat vagy akadályozza őket. Ha megtenné ezeket akkor nem lenne Isten. Egy Isten aki gyerekeit elítéli vagy megsemmisíti vagy valami jótól megtartóztatja őket, csak olyan Isten amelyet az emberek hibás gondolatai hívtak életre, attól az Istentől nem kell félned, hacsak nem te magad úgy kívánod. Mert az igazi Isten kitárja kezeit és azt mondja: ‘Mindenem, ami van, a tied.’ Mikor egyik költőtök azt mondta, hogy Isten közelebb van hozzánk mint a lélegzetünk és közelebb mint kezünk és lábunk, az akkor az Isteni sugallat volt. Isten mindenkit sugalmaz, mikor az a sugallat jóra fordul és mindenki lehet bármikor Isten által sugalmazva, ha ő azt akarja.

Mikor én azt mondtam: ‘Én a Krisztus vagyok, Isten egyszülött fia’, akkor azt nem csak saját magamnak jelentettem ki, mert ha azt tettem volna, nem lehettem volna a Krisztus. Tisztán beláttam, hogy én, úgy mint mindenki más, hogy a Krisztust nyilvánosságra hozhassam, saját magamat a Krisztussá kell kijelentenem és a Krisztus életet kell élnem; akkor a Krisztusnak meg kell jelennie. Kijelentheted, ahányszor csak akarod, hogy te a Krisztus vagy, de ha a Krisztus életet nem éled, akkor a Krisztus nem fog soha megjelenni. Gondoljatok csak arra, kedves barátaim, ha mindenki kinevezné magát Krisztusnak és aszerint élne egy évig, vagy öt évig, micsoda ébredés lenne az. Nem vagyunk képesek egy elképzelést alkotni azokról a lehetőségekről, amelyek akkor adódnának. Ez volt a látomás, amit én láttam. Kedveseim, nem tudtok oda állni, a helyembe, ahol én akkor álltam és látni, úgy ahogyan én láttam? Miért fogtok engem körül sötétséggel és a babona iszapjával? Miért nem emelitek fel szemeiteket és gondolataitokat föléje és láttok egy tiszta tekintettel? Akkor befogjátok látni, hogy nincsenek csodák és titokzatosságok, fájdalom és tökéletlenség, nincs zűrzavar és halál, kivéve az amit az ember maga alkotott. Mikor én azt mondtam: ‘Én legyőztem a halált’ tudtam, hogy miről beszélek, de a keresztre feszítés szükséges volt, hogy ezt érthetővé tegyem az emberiségnek.”

forrás: Baird T. Spalding: A Távol-Keleti mesterek tanítása

Közös értékek kutatása

Miközben utunkat járjuk, egyre tudatosabbá válhatunk. Egy idő után néhány ember rájön az igazi kérdésekre. Aztán megszületik az igény arra, hogy egy a közös értékek kutatására kialakuljon egy közösség, ahol a tagok megvitathatják gondolataikat és tanulhatnak egymástól. Ilyen közösség az Aquarius Alapítvány is. Az Alapítvány célja, hogy ezeket az értékeket kutassa és minél több emberrel kapcsolatba hozhassa.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aquariuselet.blog.hu/api/trackback/id/tr376910275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása